گزارش|

المپیک ۲۰۲۴| زارع با عبور از آکگول به فینال رسید؛ یزدانی به نقره بسنده کرد/ شاهکار برخورداری تکمیل نشد؛ دومین نقره برای تکواندو 

12:31 - 19 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۲۷۹
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
المپیک ۲۰۲۴| زارع با عبور از آکگول به فینال رسید؛ یزدانی به نقره بسنده کرد/ شاهکار برخورداری تکمیل نشد؛ دومین نقره برای تکواندو 
۵ نماینده ایران در رشته‌های کشتی آزاد، وزنه‌برداری و تکواندو در چهاردهمین روز از بازی‌های المپیک پاریس به مصاف حریفانشان رفته‌اند.

خبرگزاری میزان - چهاردهمین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در حالی امروز (جمعه) پیگیری شد و ۵ ورزشکار کشورمان در رشته‌های تکواندو، کشتی آزاد و وزنه‌برداری به میدان رفتند که حاصل آن ۲ نقره و یک عنوان پنجمی بود.

برنامه نمایندگان ایران در روز جمعه ۱۹ مرداد ماه به شرح زیر است:

تکواندو

-مهران برخورداری ملی‌پوش وزن ۸۰- کیلوگرم (نقره گرفت)

کشتی آزاد

-یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم (حذف شد)

-امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم (به فینال رسید)

-حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم (مدال نقره)

وزنه برداری

-میرمصطفی جوادی در دسته ۸۹ کیلوگرم (پنجم شد)

نتایج نمایندگان کشورمان در چهاردهمین روز از مسابقات المپیک به شرح زیر است:

المپیک ۲۰۲۴| شروع طوفانی یونس امامی با پیروزی مقابل قهرمان جهان / بازگشت عالی ملی پوش تکواندو ایران 

شکست امامی در یک‌چهارم مقابل قهرمان جهان و حذف از مسابقات

در ادامه رقابت‌های کشتی آزاد بازی‌های المپیک پاریس، مسابقات ۲ وزن دوم از ساعت ۱۱ صبح به وقت محلی (۱۲:۳۰ به وقت ایران) آغاز شد و نمایندگان اوزان ۷۴ و ۱۲۵ کیلوگرم کشورمان به مصاف حریفان خود رفته‌اند.

در وزن ۷۴ کیلوگرم که ۱۷ نفر حضور دارند، یونس امامی در دور با نتیجه ۹ بر ۴ از سد فرانک چامیزو، دارنده مدال‌های طلا، نقره و برنز جهان از ایتالیا گذشت. وی در دور بعد نیز با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل اندیوم از گینه بیسائو به پیروزی رسید،‌ اما در این مرحله با نتیجه ۱۱ بر یک (ضربه فنی) مغلوب کایل دیک، قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از آمریکا شد و از حضور در نیمه‌نهایی بازماند که باتوجه به شکست حریفش در مرحله نیمه‌نهایی مقابل تاکاتانی از ژاپن از گردونه مسابقات کنار رفت.

 

امامی با غلبه بر قهرمان جهان به دور دوم رفت

 

 

یونس امامی دومین حریفش را شکست داد

 

 

شکست امامی مقابل حریف آمریکایی 

 

 

 

 

المپیک ۲۰۲۴| شروع طوفانی یونس امامی با پیروزی مقابل قهرمان جهان / بازگشت عالی ملی پوش تکواندو ایران 

نمایش مقتدرانه امیرحسین زارع و حضور در دیدار نهایی

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم که ۱۶ نفر حضور دارند، امیرحسین زارع در دور نخست با نتیجه ۵ بر صفر مقابل آیال لازاریف از قرقیزستان به برتری دست یافت. وی در دور بعد نیز با نتیجه ۱۰ بر صفر دسی از کانادا را شکست داد.

زارع در این مرحله نیز با نتیجه ۲ بر یک از سد طا‌ها آکگول، قهرمان جهان و المپیک از ترکیه گذشت و گام به فینال گذاشت.

گنو پتریاشویلی از گرجستان و میسون پاریس از آمریکا در آنسوی جدول حضور دارند.

شروع مقتدرانۀ زارع در دور اول

 

 

پیروزی قاطع زارع مقابل نماینده کانادا

 

 

زارع با عبور از آکگول به فینال رسید 

 

 

المپیک ۲۰۲۴| زارع با عبور از آکگول به فینال رسید؛ یزدانی به نقره بسنده کرد/ مهران برخورداری در یک قدمی طلای تکواندو

حسن یزدانی به مدال نقره رسید

رقابت‌های فینال و رده‌بندی ۲ وزن اول مسابقات کشتی آزاد بازی‌های المپیک پاریس از ساعت ۱۸:۴۵ امروز به وقت محلی آغاز شد که حسن یزدانی نماینده وزن ۸۶ کیلوگرم کشورمان با شکست در فینال به مدال نقره رسید.

در وزن ۸۶ کیلوگرم که ۱۶ کشتی‌گیر حضور داشتند، حسن یزدانی در مبارزه نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل الکساندر لاورنس از استرالیا به پیروزی رسید. وی در دور بعد هم با نتیجه ۹ بر ۴ از سد داورن کوراگلیف، قهرمان روسی‌الاصل اروپا از یونان گذشت و راهی یک‌چهارم نهایی شد. 

یزدانی در این مرحله با نتیجه ۷ بر یک مقابل مایلز امینه، دارنده مدال‌های برنز جهان و المپیک از سن‌مارینو به پیروزی دست یافت و فینالیست شد.

یزدانی برای کسب مدال طلا در حالی با ماگومد رمضانوف کشتی‌گیر روسی‌الاصل بلغارستان دیدار کرد که چندین بار به دلیل مصدومیت کتفش، مسابقه متوقف شد و به سختی به مبارزه ادامه داد و در نهایت با نتیجه ۷ بر یک شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد.

 

 

 

المپیک ۲۰۲۴| زارع به آکگول رسید؛ امامی به نیمه‌نهایی نرسید/ شروع ملی‌پوش تکواندو با پیروزی 

 

صعود تاریخی برخورداری به فینال تکواندو با عبور از حریفان نامدار 

سومین روز از مسابقات تکواندو المپیک ۲۰۲۴ پاریس از صبح امروز جمعه ۱۹ مرداد در سالن «گراندپله» شهر پاریس پیگیری شد که در مبارزات وزن ۸۰- کیلوگرم مهران برخورداری موفق به کسب جواز حضور در دیدار فینال شد.

برخورداری در اولین مبارزه خود به مصاف «جسوربک جایسانوف» از ازبکستان رفت که در راند اول این مبارزه با وجود نتیجه صفر به صفر با رأی داوران یک بر صفر بازنده شد. در راند دوم برخورداری قدرتمند ظاهر شد و ۱۲ بر صفر حریف خود را شکست داد تا کار به راند سوم کشیده شود. در این راند ملی پوش ایران ابتدا ۵ بر صفر از حریف عقب افتاد، اما در ثانیه‌های پایانی بازگشت باشکوهی داشت و ۶ به ۶ مساوی کرد و با رأی داوران برنده این مبارزه با نتیجه دو بر یک شد.

 

پیروزی بزرگ برخورداری برابر حریف مطرح ایتالیایی 

برخورداری در دومین مبارزه خود و در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف «سیمونه آلیسو» از ایتالیا با رنکینگ یک دنیا، دارنده ۲ مدال طلای قهرمانی جهان، ۳ طلا و ۲ برنز قهرمانی اروپا و ۳ طلا و یک نقره گرندپری رفت.

ملی‌پوش ایران راند اول را ۶ بر یک به حریف واگذار کرد، اما در راند دوم موفق شد ۲ بر یک تکواندوکار سرشناس ایتالیایی را شکست دهد تا کار به راند سوم کشیده شود. در راند سوم برخورداری ابتدا ۳ بر صفر از حریف پیش افتاد، اما در ادامه مبارزه دو تکواندوکار حساس شد و کار تا ۹ بر ۸ به سود حریف ایتالیایی پیش رفت، اما در ثانیه آخر ضربه برخورداری ۱۰ بر ۹ شد و ملی پوش ایران ۲ بر یک پیروز شد.

 

 

المپیک ۲۰۲۴| زارع به آکگول رسید؛ امامی به نیمه‌نهایی نرسید/ مهران برخورداری فینالیست شد

مهران برخورداری فینالیست شد

برخورداری، در مرحله نیمه نهایی به مصاف «سئو گیون وو» از کره جنوبی رفت و با پیروزی ۲ بر یک برابر این تکواندوکار راهی مبارزه فینال شد.

برخورداری که در رقابت‌های گرنداسلم این کره‌ای را شکست داده بود، هر چند راند اول را ۲ به ۴ واگذار کرد، اما در راند دوم با اقتدار حریف خود را ۱۳ بر ۹ شکست داد تا کار به راند سوم کشیده شود. در راند سوم هم ملی پوش کشورمان ۱۲ بر ۸ پیروزی شد و با برتری ۲ بر یک در مجموع فینالیست شد.

برخورداری دور نخست «جسوربک» از ازبکستان و قهرمان سال ۲۰۲۴ آسیا را دو بر یک شکست داد و در مبارزه دوم و در یک پیکار سخت و نفس گیر برابر «سیمونه آلیسو» از ایتالیا با رنکینگ یک دنیا، دارنده دو مدال طلای قهرمانی جهان، سه طلا و دو برنز قهرمانی اروپا و سه طلا و یک نقره گرندپری ۲ بر یک در راند شماری صاحب برتری شد و به نیمه نهایی صعود کرد.

دیدار نهایی شامگاه امروز جمعه بین مهران برخورداری و «فریس کاتوسی» از تونس در کاخ «گرندپله» شهر پاریس برگزار شد که طی آن ملی‌پوش کشورمان با شکست برابر این حریف به مدال نقره رسید.

در این مبارزه مهران برخورداری در راند اول و در ثانیه‌های پایانی در حالی که ۲ بر صفر پیش بود در نهایت ۴ بر ۲ بازنده شد. در راند دوم هم ملی پوش کشورمان۵ بر یک بازنده شد تا در مجموع ۲ بر صفر نتیجه را واگذار کند و به مدال نقره برسد.

مسابقات تکواندو در این دوره از بازی‌ها با حضور ۱۳۴ تکواندوکار از ۶۰ کشور روز چهارشنبه (۱۷ مرداد) در کاخ «گرندپله» شهر پاریس آغاز شد و تا روز شنبه ۲۰ مردادماه پیگیری خواهد شد که تیم ملی  ایران در این دوره تاکنون توسط مبینا نعمت‌زاده موفق به کسب مدال برنز شده و ناهید کیانی هم به مدال نقره دست یافته است.

 

 
 
 
شکست برخورداری در فینال
 
 

المپیک ۲۰۲۴| زارع به آکگول رسید؛ امامی به نیمه‌نهایی نرسید/ پیروزی بزرگ برخورداری برابر مرد شماره یک تکواندو جهان

جوادی پنجم المپیک شد 

رقابت‌های وزنه‌برداری المپیک ۲۰۲۴ پاریس، امروز (جمعه) با برگزاری رقابت‌های دسته ۸۹ کیلوگرم در حال برگزاری است و میرمصطفی جوادی نماینده کشورمان در رقابت با ۱۱ وزنه‌بردار به روی تخته رفت و در پایان به عنوان پنجم دست یافت. 

میرمصطفی جوادی در حرکت یک ضرب خود ابتدا موفق به مهار وزنه ۱۶۴ کیلوگرم شد. او در دومین حرکت خود درخواست وزنه ۱۶۸ کیلوگرم را داشت که در مهار این وزنه نیز موفق بود. نماینده کشورمان در سومین حرکت در مهار وزنه ۱۷۱ کیلوگرم ناموفق بود تا با ۱۶۸ کیلوگرم به کار خود در حرکت یک ضرب پایان دهد. 

نماینده وزنه‌برداری کشورمان در نخستین حرکت دو ضرب وزنه ۲۰۴ کیلوگرمی را بالای سر برد. نماینده کشورمان در دومین حرکت خود وزنه ۲۱۷ کیلوگرم را انتخاب کرد که تا در صورت بالا بردن رکورد جدید حرکت دو ضرب المپیک را به نام خود ثبت کند، اما در مهار این وزنه ناموفق بود. جوادی در حرکت سوم نیز در مهار این وزنه ناموفق بود تا در مجموع با ۳۷۲ کیلوگرم در جایگاه پنجم قرار بگیرد. 

در این دسته کارلوس نازار از بلغارستان با مهار وزنه ۱۸۰ کیلوگرم در یک ضرب، ۲۲۴ کیلوگرم در دو ضرب که رکورد جدید حرکت دو ضرب المپیک بود و با مجموع ۴۰۴ کیلوگرم که به مدال طلای دسته ۸۹ کیلوگرم دست یافت. ییسون لوپز از کلمبیا با ۱۸۰ کیلوگرم در یک ضرب، ۲۱۰ کیلوگرم در دو ضرب و با مجموع ۳۹۰ کیلوگرم به مدال نقره رسید و آنتونیو پیتزولاتو با ۱۷۰ کیلوگرم در یک ضرب و ۲۱۲ کیلوگرم در دو ضرب با مجموع ۳۸۴ کیلوگرم به مدال برنز رسید.

المپیک ۲۰۲۴| زارع به آکگول رسید؛ امامی به نیمه‌نهایی نرسید/ مهران برخورداری فینالیست شد

انتهای پیام/


برچسب ها: المپیک پاریس 2024

ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۹
0
0
پادشاه کشتی اعتبار کشتی ایران خان کشتی ایران امیر امیران رستم ایران
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *